THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Wednesday, February 16, 2011

sembunyi di atas noktah..

hr ni pegi tgk teater kolej kitaorg...
kolej canselor, slh satu kolej dlm UPM..
tajuk pementasan ialah sembunyi di atas noktah

jalan ceritanya agak menarik.. sy tertarik dgn watak2 di dlm teater ni...
smuanya mmpunyai kekuatan masing2.. ok... kat cni sy akan ceritakn sinopsis pementasan berkenaan..

kisah ini berkisar tentang hubungan persahabatan antara Datuk Kelana dan Ariffin serta anak mereka Tuah dan Johan. Secara tiba-tiba, Arifin dan anaknya Johan meninggalkan tanah air dengan pelbagai tanda tanya dan tanpa sebarang khabar berita.
Johan kembali setelah 13 tahun berada di kota Paris. Pulang dgn mmbawa dendam dan konflik tanpa disedari oleh Datuk Kelana dan Tuah. Hanya Melur, isteri kepada Tuah yang meragui kepulangan Johan, krn dia tahu siapa Johan sbnrnya. Manusia yg pnuh dgn dendam dan menggunakan [ersahabatan sbg senjata utk mmbls dendam.

pelbagai perkara dilakukan Johan utk mengaburi mata Datuk Kelana serta sahabatnya Tuah.

setelah banyak perkara terjadi, akhirnya Tuah sedar tentang kekhilafan dirinya. Harga yg cukup mahal perlu dibayar oleh Tuah untuk menyedari kesilapannya, dia terpaksa menyabut satu nyawa, redha dgn kehilangan satu nyawa serta melahirkan satu nyawa untuk memulakan hidup baru.

ini adalah kerana ayah Tuah meninggal dua, Tuah telah membunuh Johan dlm pergaduhan antara mereka dan isterinya Melur melahirkan anak mereka...

Apapn.... credit utk pelakon2... watak yg sgt berkesan di hati sy n mgkn jga penonton yg lain.. Anda memang terbaik la... Tahniah.... (^_^)

0 comments: